3 tipy, jak vymáčknout co nejvíce z Google Ads v roce 2024
Držet krok se změnami v Google Ads je už prakticky práce na plný úvazek. Skoro každý týden přichází nová aktualizace, se kterou se musíme vypořádat. Někdy drobná, někdy zásadní. Každopádně platí, že některé taktiky, které fungovaly před dvěma lety už dnes nejsou relevantní. Níže najdete 5 našich tipů, na co se soustředit při správě PPC reklam Google Ads v roce 2024.
Rejstřík
1.
Sledujte novinky na Google Ads z důvěryhodných zdrojů
Tip číslo jedna vám může připadat banální, ale divili byste se, kolik marketérů se jím neřídí. Když se nám platforma, která přivádí našim podnikům nové zákazníky a tržby, mění pod rukama, musíme bedlivě sledovat v čem a kdy se mění, abychom se na změny mohli včas připravit.
Sledování novinek obecně poskytuje všem disciplinovaným marketérům a manažerům silnou výhodu – jsou totiž informovaní o aktuálních trendech, nových technologiích a strategiích, které mohou vylepšit výkon jejich kampaní. Díky tomu máme možnost reagovat na změny v chování spotřebitelů, vývoj algoritmů vyhledávačů a sociálních sítí či změny v podmínkách reklamních platforem.
Sledování novinek nám zkrátka umožňuje udržet strategie a spravované kampaně aktuální a konkurenceschopné v rychle se měnícím online prostředí, což je často alfou a omegou v dosahování lepších výsledků a vyšší návratnosti investic do marketingu.
Skvělým zdrojem je např. oficiální X účet Google Ads.
Z X/Twitterového účtu Google Ads můžeme čerpat užitečné informace o PPC reklamách (Pay-Per-Click), jako jsou aktualizace podmínek a pravidel (a věřte mi, ty se aktualizují VELMI často…bohužel), tipy a triky pro optimalizaci kampaní, nové funkce a nástroje, statistiky a analýzy, odpovědi na uživatelské dotazy a oznámení o událostech a školeních. Zkrátka všechno. Na X Google Ads najdete informace z první ruky.
Time to kickoff 2024. What topics do you want to hear more about from us this year? Drop your answer in the poll below ↓
— Google Ads (@GoogleAds) 11. ledna 2024
Pokud Twitteru příliš neholdujete, budete si chtít spíše uložit do oblíbených stránek v prohlížeči oficiální news stránky Google Ads…
Oficiální nové funkce a oznámení Google Ads najdete na této stránce
Uložení webové stránky “Google Ads News and Announcements“ do oblíbených ve vašem prohlížeči vám umožní čerpat aktuální informace přímo od zdroje. Díky tomu budete vždy v obraze o nových funkcích, aktualizacích politik a strategiích v oblasti PPC reklam. Tato jednoduchá akce vám pomůže lépe reagovat na měnící se prostředí online marketingu a udržet krok s nejnovějšími trendy, což může posílit výkon vašich reklamních kampaní.
Zajímá vás jenom to nejdůležitější a nejzásadnější? Sledujte náš blog a přihlaste se k odběru newsletteru. O nejzásadnějších novinkách informujeme naše odběratele a čtenáře.
komerční okénko: Google Ads novinky konkurenčního charakteru poskytující časově omezenou výhodu sdílíme co nejrychleji pouze během konzultací s našimi klienty v rámci služby správa PPC reklam. Služba začíná už na 4 890 Kč měsíčně a můžete ji objednat ZDE!
Sledujte náš blog a přihlašte se k odběru easymark newsletteru
Máte raději podrobněji zpracované novinky v češtině? Nejzásadnější novinky v Google Ads rozebíráme přímo u nás na webu. Čerpejte od nás cenné informace gratis!
2.
Vylučujte klíčová slova na úrovni účtu i z PMAX kampaní
Smart kampaně řízené technologií machine learning a pokročilými algoritmy z dílny Google jsou stále populárnější. Proč? Je to poměrně jednoduché. Především pro jejich snadnou obsluhu a celkem vysokou efektivitu.
Háček PMAX kampaní je skrytý v detailech
Problém nastává ve chvíli, kdy inzerenti, kteří používají tyto automatizované kampaně, potřebují získat kontrolu nad klíčovými slovy, které reklamy v PMAX kampaních spouští. (např. pro vyloučení brandových slov vaší konkurence.)
PMAX kampaně jsou stále oblíbenější pro svoji jednoduchost
zdroj: tuffgrowth.com
Místo manuálního zadávání klíčových slov, jako tomu je u klasických vyhledávacích kampaní, používají Smart kampaně data přímo z podkladů reklamy a Google signálů. Kampaně si berou např. informace, jako jsou názvy a popisy, texty z produktového feedu apod. Na základě těchto vstupů identifikují relevantní vyhledávací dotazy, na které by se měly zobrazovat konkrétní reklamy. Dá se říci, že automatizace tohoto procesu je podstatou chytrých kampaní. Existuje cesta, jak využít praktičnost chytrých kampaní a zároveň jejich automatizované “black box” cílení krotit?
Ano. Existuje! (jinak bych se tak bl*ě neptal 🙂
Google Ads nám umožňují vyloučit klíčová slova na úrovni celého účtu. Dávejte ale pozor, může to být dvousečná zbraň. Postup je následující.
Jak vyloučit klíčová slova z PMAX kampaní?
- V Google Ads hlavním přehledu klikněte na ikonu Administrátora
- Klikněte na odkaz Nastavení účtu
- Dále rozbalte sekci Vylučující klíčová slova viz obrázek níže
- Klikněte na tlačítko plus a napište vylučující klíčová slova (jedno slovo nebo slovní spojení na řádek)
- Klikněte na Uložit
- Pokud chcete změnit typ shody u vylučujícího klíčového slova, kliknutím na sloupec Typ shody rozbalte nabídku a vyberte volná, frázová nebo přesná shoda.
3.
Měříte správně? Neboli Konverze, Google Consent Mode V2
Pokud chcete své kampaně škálovat pomocí chytrých nabídkových strategií (viz PMAX kampaně výše), budete potřebovat správná data. Pokud provozujete malý e-shop nebo web a v posledních 12 měsících jste v rámci webové analytiky neprováděli žádné změny, pak existuje vysoká šance, že máte zaděláno na problém.
Je špatné nastavení měření problém i když web vydělává?
Ano, bohužel je. Nedokážu spočítat, kolikrát jsem při auditech na vlastní oči viděl, že klientské reklamní účty Google Ads měly nižší návratnost reklam (ROAS) než by měly mít. A to jenom proto, že měření konverzí v Google Ads nebylo správně nastavené.
Po správném nastavení sledování konverzí bude Google schopen pochopit chování vašich potenciálních zákazníků a bude přesněji řídit doručování vhodných variant reklam těm správným lidem. Pozor, i po opravě nastavení měření a kontrole ale efektivitu chytrých kampaní kontrolujte nadále ručně, abyste se ujistili, že zbytečně neutrácíte více, než byste měli.
Universal Analytics, Cookies třetích stran a Google Consent Mode V2
Pokud jde o měření a webovou analytiku obecně, je vůbec rok 2024 poměrně turbulentní a revoluční.
Už nějakou dobu nás inzerenty i markeťáky Google tlačí do používání nové verze Google Analytics 4. S nechutí museli všichni, kdo berou své online aktivity vážně, tuto hořkou pilulku spolknout. Nejen že Google Analytics 4 funguje úplně na jiném principu než jeho předchůdce. Analytický systém je také mnohem méně přehledný a není ani trochu intuitivní. Nasazení GA4 ale byl jen dílek mnohem větší skládačky – postupného phase-outu z měření a sběru dat pomocí tzv. cookies třetích stran. Na tomto principu fungoval právě systém GA Universal Analytics (R.I.P.). GA4 naopak pracuje s cookies 1. strany – ty zůstávají podporované.
Aby toho nebylo málo, tak 6. března 2024 začne platit nová legislativa z per úředníků Evropské komise, která nutí google vymáhat správné nastavení cookie bannerů – to je takové to ohyzdné okno, které většina webů implementovala jen tak na oko kvůli strachu z GDPR kontrol někdy kolem roku 2018.
Ukázka cookie lišty z jednoho velmi populárního webu. Uhodnete kterého?
4 jezdci apokalypsy: ad_storage, ad_user_data, ad_personalization, analytics_storage
Jste zmatení? Váš marketér nebo vývojář vašeho webu už pravděpodobně tyto parametry zná. Jedná se o 4 druhy souhlasu, které vám uživatel vašeho webu uděluje. Na základě toho, jak si uživatel tyto souhlasy namíchá můžete nebo nesmíte sbírat o tomto uživateli konkrétní druhy dat – zjednodušeně jsou to marketingová data pro reklamní systémy a analytická data která se přenášejí do nástrojů jako je např. GA4. Od roku 2018 do letošního roku téměř nikdo tyto souhlasy neřešil. Proč se dobrovolně omezovat a sbírat méně dat, když toto pravidlo nikdo nevymáhá?
Od roku 2024 je s tím konec. Správné nastavení souhlasu si bude nově vymáhat sám Google. A ti, kteří se nepodvolí novým pravidlům Google omezí. Bohužel.
Jak k tomu přistoupit?
V tomto případě nemáme mnoho manévrovacího prostoru. Shoda je na tom, že je lepší mít naměřeno cca 50 % reálných dat se správně nastavenou lištou, než se nechat omezit v rámci Google Ads a mít nulové možnosti remarketingu a personalizace. V easymark.cz předpokládáme, že se v následujících měsících vyklubou nová řešení, jak i přes povinné nastavení consent modu v2 sbírat větší množství dat. Zatím je ale stále moc brzy – musíme vyčkávat a sledovat novinky.