Klíč k úspěchu propagace lokální firmy

Pokud v České repub­lice pod­ni­káte ve vlastní pro­vo­zovně, ať už se jedná o zubní kli­niku,  kos­me­tický salon, kadeř­nic­tví či řeme­sl­nic­kou dílnuvět­šina zákaz­níků se o vás dozví online. Nemu­síte být fanoušky inter­netu a neu­stá­lého kou­kání se do mobilu, ale prav­dou je, že vyhle­dat něco na inter­netu je mno­hem rych­lejší než hle­dat ve Zla­tých strán­kách nebo zma­teně blou­dit po okolí. Budo­vání silné online repu­tace je proto nezbytné pro váš úspěch. Jak na to, když roz­jíž­díte novou pro­vo­zovnu nebo jen nemáte tolik kli­entů, kolik byste si před­sta­vo­vali?

Optimalizace pro lokální vyhledávání

  • Klí­čová slova s lokál­ním zamě­ře­ním: Zamys­lete se, jaká klí­čová slova lidé ve vašem okolí pou­ží­vají, když poptá­vají vaše služby. Místo “zubní lékař” asi čas­těji hle­dají “zubař Praha” nebo “zubní ordi­nace Brno”. Zařaďte tato lokálně spe­ci­fická klí­čová slova do textů na webu a online pro­filů. V pří­padě vět­ších měst je kon­ku­rence v mnoha obo­rech obrov­ská, proto musíte počí­tat s vyš­šími náklady a musíte více ener­gie věno­vat správ­nému nasta­vení (často se neo­be­jdete bez pro­fe­si­o­nála, který vám navrhne vhodný postup, který vás opravdu zvi­di­telní před kon­ku­rencí a udrží roz­po­čet na uzdě).
  • Goo­gle Moje Firma a Firmy.cz: Vytvořte si pro­fily na Firmy.cz i Goo­gle My Busi­ness a peč­livě je vyplňte. Uveďte přes­nou adresu, ote­ví­rací dobu, tele­fonní číslo a webové stránky. Neza­po­meňte při­dat foto­gra­fie a aktu­a­li­zo­vat pro­fily v pří­padě změn.
  • Goo­gle Maps a Mapy.cz: Možná vás to pře­kvapí (stejně jako nás udi­vuje, kolik si účtují rádia za reklamu), ale mnoho lidí řeší objed­nání k lékaři, stří­hání vlasů či bolavá záda v autě. Často se zapnu­tou navi­gací od Goo­glu nebo od Seznamu. A mnoho jich vyhle­dává služby v okolí, kde se právě nachá­zejí. Co když to bude kou­sek od vaší pro­vo­zovny? Najdou vás?
  • Obo­rové por­tály: Pokud exis­tují obo­rové por­tály rele­vantní pro vaše pod­ni­kání, zare­gis­trujte se na nich a aktivně je vyu­ží­vejte.

Reputační management

  • Sběr (pozi­tiv­ních) recenzí: Zákaz­níci vyu­ží­vají plat­formy jako Goo­gle, Seznam, Face­book, Tik­Tok, ale i spe­ci­a­li­zo­vané služby pro sdí­lení recenzí a hod­no­cení. Nemu­síte nutně být na soci­ál­ních sítích, i když mohou být velmi pří­nosné, kaž­do­pádně pokud na nich jste, musíte se jim věno­vat. Jen málo věcí vám zkazí repu­taci a odradí nové kli­enty tak, jako nespra­vo­vaný pro­fil bez odpo­vědí s množ­stvím nega­tiv­ních hod­no­cení (a to se týká všech vyu­ží­va­ných komu­ni­kač­ních kanálů, nikoli jen soci­ál­ních sítí).
  • Snažte se moti­vo­vat stá­va­jící zákaz­níky: Dobrá refe­rence nad zlato, a když je ještě šířena důvě­ry­hod­nou oso­bou mezi jejími blíz­kými, tak na sebe mini­málně pár nových kli­entů nene­chá dlouho čekat. Snažte se, aby se u vás kli­enti cítili dobře, a pokud to vaše pod­ni­kání umož­ňuje nabíd­něte jim něja­kou moti­vaci pro dopo­ru­čení vašich slu­žeb dal­ším kli­en­tům.
  • Nebojte se tech­no­lo­gií: Ide­ální je kli­en­tům vychá­zet vstříc. Zákla­dem je jed­no­du­chý a sro­zu­mi­telný rezer­vační pro­ces, který lze vyře­šit… během 2 minut na mobilu. Na pro­ces rezer­vace by měly nava­zo­vat noti­fi­kace (potvr­zení rezer­vace) a remin­dery (už zítra se na vás těšíme). Mys­líte si, že lidi obtě­žu­jete? Nao­pak. Data uka­zují, že kli­enti, kteří jsou ope­čo­vá­váni tímto auto­ma­tem, méně ruší rezer­vace a jsou mno­hem loa­jál­nější. Zkrátka vás pova­žují za pro­fe­si­o­nála.

Outdoor marketing

  • Vývěsní štít/vizitka: Ano je to tak, i ven­kovní reklama je stále důle­žitá. Zapar­ko­vat 200 metrů od pro­vo­zovny vět­ši­nou není pro­blém, ale hle­dat pro­vo­zovnu 20 minut, to už jed­noho naštve. Nemluvě o tom, že vám do ordi­nace při­jde nejen naštvaný kli­ent, ale ještě vám roz­hodí har­mo­no­gram. Ujis­těte se, že je váš vývěsní štít dobře vidi­telný a kore­spon­duje s tím, co lidé viděli na inter­netu. Pokud není na vývěsku pro­stor, dbejte na vidi­tel­nou vizitku u dveří. Opět platí, že v měs­tech je to slo­ži­tější než na ves­nici, kde vět­ši­nou neza­blou­díte.
  • Lokální reklama: Zvažte vyu­žití reklamy v lokál­ních médi­ích (např. regi­o­nální noviny, letáky). Ač to hlavně mlad­ším pod­ni­ka­te­lům může při­jít úsměvné, tak pro oslo­vení a zís­kání důvěry star­ších kli­entů dobře poslouží lokální noviny a dokonce i ty nevy­žá­dané letáky ve schránce.

Roz­jezd pro­vo­zovny není jed­no­du­chá zále­ži­tost, vyža­duje nemalé úsilí a spolkne hodně času (pokud samo­zřejmě vaše služby nejsou nedo­stat­ko­vým zbo­žím a máte v okolí něja­kou kon­ku­renci). I když máte za to, že vaše služby jsou nej­lepší a kon­ku­rence je o něko­lik úrovní níž, mějte na paměti, že není důle­žité, jak to vidíte vy, ale jak to vidí kli­enti. Pokud si nejste jisti, kde začít, domluvte si s námi bez­platný mee­ting a my vám se zís­ká­ním nových kli­entů pomů­žeme.

Sdílejte článek

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *