Marketingový slovník – PPC reklama

Pomocí dobře nasta­vené PPC reklamy (Pay-Per-Click) se vaše pro­dukty a služby zob­razí na před­ních příč­kách ve vyhle­dá­vání Goo­gle a na dal­ších webo­vých strán­kách. Zís­káte tak více rele­vant­ních návštěv­níků a s nimi i více kon­verzí a zisků.

Nej­zná­měj­šími sys­témy pro nasta­vení PPC reklam vyu­ží­va­nými v ČR jsou: Goo­gle Ads a Sklik. S ohle­dem na rychlý roz­voj AI se mění také pre­fe­rence uži­va­telů a na významu zís­kává také plat­forma Micro­soft Adver­ti­sing pro reklamy ve vyhle­dá­vači Bing. S easy­mark budete snadno dohle­da­telní pro zákaz­níky v pro­hlí­že­čích Goo­gle, Seznam a Bing.

Zatímco PPC sys­témů je celá řada a jejich nasta­vení a spuš­tění efek­tiv­ních kam­paní vyža­duje práci mar­ke­tingo­vého spe­ci­a­listy, exis­tuje něko­lik desí­tek pojmů, které byste měli znát i když jste v pozici zada­va­tele. Díky těmto mar­ke­tingo­vým zkratkám a ter­mí­nům lépe pocho­píte, jaká je pozice vaší firmy a co vám kam­paně při­ná­šejí.

A

  • AdWords: Plat­forma Goo­gle pro online reklamu, která byla pře­jme­no­vána na Goo­gle Ads.
  • Aukce: Pro­ces, v němž se inze­renti uchá­zejí o zob­ra­zení svých reklam na základě ceny za pro­klik (CPC) a dal­ších fak­torů.
  • Auto­ma­tické nabídky: Stra­te­gie nabí­dek, která umož­ňuje Goo­gle Ads auto­ma­ticky nasta­vo­vat maxi­mální CPC pro vaše reklamy s cílem dosáh­nout co nej­lep­šího výkonu.

B

  • Ban­ne­rová reklama: Reklama ve formě obrázku, která se zob­ra­zuje na webo­vých strán­kách.
  • Bud­get: Maxi­mální částka, kte­rou jste ochotni utra­tit za PPC reklamu v urči­tém časo­vém období.

C

  • Con­ver­sion: Dokon­čení poža­do­vané akce, jako je nákup nebo vypl­nění for­mu­láře.
  • Con­ver­sion rate: Míra kon­verze, která udává pro­cento uži­va­telů, kteří pro­vedli kon­verzi.
  • CPC (Cost Per Click): Cena za pro­klik, pla­títe za každý klik na vaši reklamu.
  • CPM (Cost Per Mille): Cena za tisíc zob­ra­zení, pla­títe za kaž­dých 1 000 zob­ra­zení vaší reklamy.

D

  • Dis­pla­y­ová síť: Síť webo­vých strá­nek, na kte­rých se mohou zob­ra­zo­vat ban­ne­rové reklamy Goo­gle Ads.
  • Dyna­mické reklamy ve vyhle­dá­vání: Typ reklamy, která auto­ma­ticky gene­ruje reklamy na základě pro­duktů na vašem webu.

E

  • Expanze klí­čo­vých slov: Funkce, která umož­ňuje Goo­gle Ads auto­ma­ticky gene­ro­vat další klí­čová slova, která jsou rele­vantní pro vaši kam­paň.

F

  • Frek­vence: Prů­měrný počet zob­ra­zení reklamy jed­nomu uži­va­teli za den.

G

  • Goo­gle Ads: Plat­forma Goo­gle pro online reklamu, která umož­ňuje inze­ren­tům zob­ra­zo­vat své reklamy na webo­vých strán­kách Goo­gle a v jeho part­ner­ské síti.

H

  • Head­line: Hlavní titu­lek reklamy, který by měl být pou­tavý a rele­vantní pro vaše cílové pub­li­kum.

I

  • Imprese: Počet zob­ra­zení reklamy.

K

  • Klí­čová slova: Slova a fráze, které uži­va­telé zadá­vají do vyhle­dá­vače, a na základě kte­rých se zob­ra­zují vaše reklamy.
  • Kon­ku­renční skóre: Skóre, které udává, jak si vaše reklama stojí v porov­nání s rekla­mami vašich kon­ku­rentů.

L

  • Lan­ding page: Webová stránka, na kte­rou se uži­va­telé dosta­nou po klik­nutí na vaši reklamu.

M

  • Maxi­mální CPC: Nej­vyšší cena, kte­rou jste ochotni zapla­tit za pro­klik na vaši reklamu.
  • Míra pro­kliků (CTR): Poměr zob­ra­zení reklamy k pro­kli­kům na ni.

N

  • Nega­tive key­words: Klí­čová slova, která nechcete, aby se pou­ží­vala k zob­ra­zo­vání vašich reklam.

O

  • Opti­ma­li­zace kam­paně: Pro­ces prů­běž­ného zlep­šo­vání výkonu vaší PPC kam­paně.

P

  • PPC (Pay Per Click): Model platby za reklamu, kdy pla­títe za každý klik na vaši reklamu.

R

  • Remar­ke­ting: Zob­ra­zo­vání reklam uži­va­te­lům, kteří již navští­vili vaši webo­vou stránku.

S

  • Skóre kva­lity: Skóre, které udává, jak rele­vantní a uži­tečná je vaše reklama pro uži­va­tele.

T

  • Tex­tová reklama: Reklama ve formě textu, která se zob­ra­zuje ve výsled­cích vyhle­dá­vání Goo­gle.

U

  • Účet Goo­gle Ads: Váš účet v plat­formě Goo­gle Ads, kde spra­vu­jete své PPC kam­paně.

Z

  • Zob­ra­zení: Počet zob­ra­zení vaší reklamy.

Další důle­žité pojmy:

A/B tes­to­vání: Porov­ná­vání dvou vari­ant reklamy, abyste zjis­tili, která z nich je efek­tiv­nější.

Con­ver­sion trac­king: Sle­do­vání kon­verzí, abyste zjis­tili, jakými reklam­ními kanály zís­ká­váte zákaz­níky.

Nevíte si s nasta­ve­ním PPC kam­paní rady? Kon­tak­tujte nás

Sdílejte článek

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *