Marketingový slovník – SEO (dohledatelnost webu ve vyhledávání)

Opti­ma­li­zace pro vyhle­dá­vače posune váš web co nej­blíže k zákaz­ní­kům SEO se nepro­jeví hned, ale na ty nej­lepší věci se vyplatí počkat

SEO (Search Engine Opti­mi­zation) je pro­ces opti­ma­li­zace webo­vých strá­nek pro vyhle­dá­vače, jako je Goo­gle. Cílem SEO je dosáh­nout co nej­vyš­šího umís­tění ve výsled­cích vyhle­dá­vání (SERP) pro rele­vantní klí­čová slova, čímž se zvy­šuje orga­nická návštěv­nost webu a online vidi­tel­nost firmy.

Proč je SEO důležité pro vaši firmu?

  • Zvy­šuje orga­nic­kou návštěv­nost: Vyšší umís­tění ve výsled­cích vyhle­dá­vání při­náší více rele­vant­ních návštěv­níků na váš web.
  • Více zákaz­níků: Zvý­šená návštěv­nost webu vede k vět­šímu počtu poten­ci­ál­ních zákaz­níků a pro­deji.
  • Zlep­šuje image firmy: Dobré umís­tění ve vyhle­dá­va­čích buduje důvě­ry­hod­nost a vní­mání vaší firmy jako lídra v oboru.
  • Kon­ku­renční výhoda: V dnešní online éře je SEO nezbytné pro udr­žení kon­ku­ren­ce­schop­nosti.

Jaké jsou základní principy SEO?

  • On-page SEO: Opti­ma­li­zace obsahu a struk­tury webu pro vyhle­dá­vače.
  • Off-page SEO: Budo­vání zpět­ných odkazů na váš web z jiných rele­vant­ních webů.
  • Tech­nické SEO: Opti­ma­li­zace tech­nic­kých aspektů webu, jako je rych­lost načí­tání a respon­zi­vita.

SEO je kom­plexní pro­ces, který vyža­duje čas a úsilí. Exis­tuje mnoho fak­torů, které ovliv­ňují výsledky SEO, a proto je důle­žité svě­řit tuto oblast do rukou zku­še­ných pro­fe­si­o­nálů.

Mějte pře­hled o tom, za co pla­títe

Slovník SEO

A

  • Alt text: Alter­na­tivní text obrázku, který se zob­razí, pokud se obrá­zek nenačte. Důle­žitý pro SEO a pří­stup­nost.
  • Anchor text: Text odkazu, na který uži­va­tel klikne. Měl by rele­vantně popi­so­vat cílo­vou stránku.
  • Auto­rita webu: Míra důvě­ry­hod­nosti a rele­vance webu v očích vyhle­dá­vačů.

B

  • Bac­klink: Odkaz z jiného webu na váš web. Důle­žitý fak­tor pro SEO.
  • Black hat SEO: Nepo­ctivé tech­niky SEO, které se snaží mani­pu­lo­vat s výsledky vyhle­dá­vání. Mohou vést k pena­li­zaci webu.

C

  • Con­tent mar­ke­ting: Tvorba a sdí­lení rele­vant­ního a uži­teč­ného obsahu pro cílové pub­li­kum s cílem při­lá­kat a udr­žet si zákaz­níky.
  • Craw­ling: Pro­ces, kte­rým vyhle­dá­vače pro­chá­zejí web a inde­xují jeho obsah.

D

  • Long tail klí­čová slova: Sku­pina méně frek­ven­to­va­ných, ale spe­ci­fic­kých klí­čo­vých slov, které dohro­mady tvoří znač­nou část vyhle­dá­vání.

H

  • Home­page: Domov­ská stránka webu.
  • Hyper­text: Text obsa­hu­jící odkazy na jiné webové stránky.

I

  • Inde­xace: Pro­ces, kte­rým vyhle­dá­vače uklá­dají infor­mace o webo­vých strán­kách do svého indexu.

K

  • Klí­čová slova: Slova a fráze, které uži­va­telé zadá­vají do vyhle­dá­vačů.
  • Key­word density: Hus­tota klí­čo­vých slov v textu. Pří­liš vysoká hus­tota může vést k pena­li­zaci webu.

L

  • Link buil­ding: Pro­ces budo­vání zpět­ných odkazů na váš web z jiných webů.

M

  • Meta Descrip­tion: Krátký popis stránky, který se zob­razí ve výsled­cích vyhle­dá­vání.
  • Meta Key­words: Klí­čová slova, která popi­sují obsah stránky. Už ne tak důle­žitá pro SEO jako dříve.

O

  • Off-page SEO: Fak­tory SEO, které se týkají exter­ních fak­torů webu, jako jsou zpětné odkazy.
  • On-page SEO: Fak­tory SEO, které se týkají inter­ních fak­torů webu, jako je obsah a struk­tura.

P

  • Page­Rank: Algo­rit­mus Goo­gle, který hod­notí důle­ži­tost webo­vých strá­nek.

R

  • Ran­kBrain: Algo­rit­mus Goo­gle, který vyu­žívá stro­jové učení k hod­no­cení rele­vance webo­vých strá­nek pro vyhle­dá­vací dotazy.

S

  • Site­map: Sou­bor, který obsa­huje infor­mace o všech strán­kách webu a jejich struk­tuře. Usnad­ňuje vyhle­dá­va­čům pro­chá­zení webu.
  • Snip­pets: Úryvky textu z webové stránky, které se zob­razí ve výsled­cích vyhle­dá­vání.

T

  • Title tag: Titu­lek stránky, který se zob­razí ve výsled­cích vyhle­dá­vání.

Z

  • Zpětný odkaz: Odkaz z jiného webu na váš web. Důle­žitý fak­tor pro SEO.

Pokud se chcete dozvě­dět o SEO více dopo­ru­ču­jeme:

Nebo svěřte opti­ma­li­zaci pro vyhle­dá­vače easymark.cz

Sdílejte článek

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *