Marketplaces 2024 – Příručka pro e‑shopy

Pro­dej na online tržiš­tích (mar­ket­pla­ces) se stává stále důle­ži­tější sou­částí e‑commerce stra­te­gie. Ať už pro­vo­zu­jete zave­dený e‑shop, nebo teprve začí­náte, pro­dej na mar­ket­pla­ces vám ote­vírá dveře k novým zákaz­ní­kům a růstu. 

Nástup mar­ket­pla­ces v ČR je razantní a dlou­ho­dobé pořádky v podobě “čes­kého e‑shopového ryb­níčku” se roz­pa­dají. Pro mnoho e‑shopů je obchodní síla mar­ket­pla­ces vel­kou výzvou, ale pro všechny online pro­dejce je vel­kou pří­le­ži­tostí. Buďte u toho a nenechte si tuto pří­le­ži­tost utéct.

Největšími marketplaces v České republice jsou:

  • Alle­gro: Pol­ský gigant a mar­ket­place s rychle ros­tou­cím podí­lem na čes­kém trhu.
  • Alza.cz: Nej­větší půvo­dem český e‑shop a mar­ket­place s širo­kou nabíd­kou pro­duktů.
  • Kau­fland: Popu­lární super­mar­ket s roz­ví­je­jící se online plat­for­mou.
  • Heu­reka: Srov­ná­vač cen s mož­ností pro­deje pro­duktů.
  • Mall.cz: Zave­dený český e‑shop s plat­for­mou pro externí pro­dejce, který patří pod Alle­gro.

Pro­dej na glo­bálně nej­roz­ší­ře­něj­ším mar­ket­place Ama­zon, může být pro ambi­ci­ózní e‑shopy další zají­ma­vou mož­ností. I se zpro­voz­ně­ním pro­deje na tržišti Ama­zon vám pomůže easymark.cz.

Proč prodávat na marketplaces?

  • Zís­kejte pří­stup k širo­kému pub­liku: Mar­ket­pla­ces oslo­vují mili­ony zákaz­níků, které byste sami těžko oslo­vili.
  • Zvyšte svůj pro­dej: Zís­kejte více objed­ná­vek a zvyšte svůj obrat.
  • Snížte náklady: Nemu­síte inves­to­vat do vlast­ního e‑shopu a mar­ke­tingu.
  • Vyu­žijte zázemí zave­dené plat­formy: Mar­ket­pla­ces se sta­rají o logis­tiku, platby a mar­ke­ting.
  • Zís­kejte cenná data: Ana­ly­zujte data o zákaz­ní­cích a jejich nákup­ním cho­vání.

Rizika prodeje na marketplaces

  • Vyšší kon­ku­rence: Musíte sou­pe­řit s mnoha dal­šími pro­dejci.
  • Nižší marže: Plat­forma si bere popla­tek z každé pro­dané položky.
  • Ztráta kon­t­roly nad znač­kou: Musíte se podří­dit pra­vi­dlům plat­formy.
  • Závis­lost na plat­formě: Stá­váte se závis­lými na plat­formě, která může změ­nit své pod­mínky.
  • Vyšší cena reklamy: Ano je to tak. Obrov­ské mar­ke­tingové roz­počty mar­ket­pla­ces zvy­šují ceny pro­kliků ve všech kate­go­ri­ích spo­třeb­ního zboží. Men­ším pro­dej­cům popu­lár­ního zboží dopo­ru­ču­jeme zamě­řit se na pro­dej přes mar­ket­pla­ces.

Využijte marketplaces ve svůj prospěch:

  • Ana­ly­zujte své cíle a cílové pub­li­kum: Vyberte si plat­formy, které nej­lépe odpo­ví­dají vašim potře­bám.
  • Při­pravte kva­litní pro­duk­tové feedy: Dbejte na detailní popis pro­duktů a atrak­tivní obrázky.
  • Nastavte kon­ku­ren­ce­schopné ceny: Sle­dujte ceny kon­ku­rence a nabíd­něte atrak­tivní ceny.
  • Zaměřte se na zákaz­nický ser­vis: Rychle a ochotně řešte dotazy a rekla­mace.
  • Vyu­ží­vejte mar­ke­tingové nástroje plat­formy: Pro­pa­gujte své pro­dukty a zvyšte vidi­tel­nost.
  • Spe­ci­a­li­zace: E‑shopy se mohou zamě­řit na spe­ci­fický seg­ment trhu a nabíd­nout pro­dukty a služby, které na mar­ket­pla­cech nejsou k dis­po­zici.
  • Budo­vání značky: E‑shopy se mohou zamě­řit na budo­vání silné značky, která se bude odli­šo­vat od kon­ku­rence na mar­ket­pla­cech.

Pro­dej na mar­ket­pla­ces je efek­tivní nástroj pro růst e‑shopu. Důkladná ana­lýza, chytrá stra­te­gie a aktivní pří­stup vám pomo­hou otevřít dveře novým zákaz­ní­kům a posu­nout vaše pod­ni­kání na další úro­veň.

V easy­mark víme, jak dostat váš e‑shop na mar­ket­pla­ces a být na nich vidět. Kon­tak­tujte nás a nenechte si ujít tuto pří­le­ži­tost.

Sdílejte článek

Zanechat odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *